v.49

December har börjat, och det innebär mer jobb för mig.
Månaden ut jobbar jag tisdag, torsdag och fredag och även 2-3 lördagar.
 
Denna veckan var en 4 dagars vecka, och trots att det inte är heltid märker man direkt att man inte hinner göra lika mycket som innan.
I onsdags var jag ledig och då blev det lussebullsbak.
Dock va jag inte nöjd med det receptet så idag blir det nog ett par satser till.
 
 
Annars har jag passat på att myst och busat med Olivia så mycket jag kan.
Hon har börjat upptäcka saker runtomkring som INTE är hennes leksaker.
Golvlampan i vardagsrummet, stora vasen i hallen och korgarna under bordet.
 
 
 

I fredags var Patrik på konsert så jag och Olivia hade myskväll.
Först somnade hon i puffen.
 
 
Efter att ha somnat för natten vaknade hon ( som vanligt ) vid 21.30. 
Denna gången satt hon upp i sängen och bankade på gänggaveln.
Så hon fick komm aupp och mysa en lite stund till innan hon åter igen somnade och sov hela natten.
 
 
Igår kom Morfar och Nettan och hälsade på.
På kvällen gick vi till Liseberg och 2h senare var vi hemma igen.
Halv ihjäl frusna och utan att riktigt fått njuta och uppleva "jul på liseberg" så som  man ska.
Det va lång kö IN och miljoner av människor överallt.
Det va typ -30grader och vi tappade känsel i halva kroppen. ( därav inga kort därifrån )
Men värst av allt:
Jag vann ingenting!
Inte en endaste liten skumtomte!
 
( däremot vann Patrik ett stort kexchoklad och eftersom hans är mitt så kan man väl säga att jag också vann )
 
Nästa helg ska vi dit med mamma kikki johan och Lukas.
Jag hoppas verkligen det är lite varmare och lite mindre folk.
Jag kommer då göra allt för att övertala dem om att gå tidigare på dagen.
 
Efter det däckade vi nästan allihop i soffan och idag körde dem hem innan lunch för att försöka unvika snöstormen som det varnas om.
Men lite morfar-Olivia mys hann dem allt med.
 
 
 
Idag är det söndag och andra advent.
Patrik spelar bilspel, Olivia sover och jag funderar på att åka en runda in till stan.
 
Have a nice day!!
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Haha så söt hon är! Bara börja plocka undan allt du är rädd om;-)
Tycker alltid det är svinkallt när man är på jul på Liseberg, hoppas det blir bättre nästa ggn!

2012-12-10 @ 09:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0