Den eviga diskningen

Jag hatar att diska!
Jag är en utav dem som om jag hade haft råd , gärna hade slängt allt efter att jag använt det och köpt nytt istället för att stå och diska rent det.

Men nu lever vi ju tyvärr inte i en sån värld, och eftersom jag även hatar att se gammal smutslig disk, föredrar jag ändå att få det gjort direkt, annars ligger det och älter mig i huvudet hela tiden.

( nej, det är inte en bild från vårt kök )


Tyvärr ser inte alltid min sambo denna saken på samma sätt.
Även han hatar att diska, och oftast när jag tycker att det är hans tur att "skvätta i vasken" så hinner jag både be och tjata innan han hunnit göra det..

Men sen kommer det de speciella små tillfälle.
Som igår.
Inte nog med att Patrik stod för matlagningen ( som var färdig lagom tills jag kom hem ifrån jobbet ), när vi ätit upp gick han frivilligt ut och diskade tallrikarna, gjorde matlådor och diskade kastrull och stekpanna, UTAN att jag ens hunnit säga ett ord om det.

Är det lite konstigt att jag efter det tittade på honom med ett litet större leende och att jag nästan älskade honom lite mer än vanligt just då????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0