Tacosoppa a´la Magnus

Efter veckor av hämtmat, skräpmat, fil och flingor, ( med undantag av några få tillfällen då Patrik lagat mat )

va det idag dax för mig att inta köket igen.

På dagens meny stod

Tacosoppa!

Detta recept var ett utav de första som Magnus lärde mig innan jag flyttade hemifrån.

Snabbt, enkelt, billigt och gott.

"Bantarsoppa" kallades den på den tiden, men det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om.

God är den iallafall.

 

Du behöver:

500g nötfärs

potatis

morötter

1 gul lök

tacokrydda

köttbuljong


Gör så här:

Stek köttfärsen tillsammans med löken och hälften av tacokryddan.

Skala och skär potatisen och morötterna i lagom tjocka skivor. Koka i vatten med buljong.



När Potatisen är så gott som klar. Häll i köttfärsen i kastrullen och häll på resten av tacokryddan.

KLART!




Kommentarer
Postat av: Mamma

om man vill göra den magrare, så låter man den kallna, och då flyter fetet upp, tag bort och värm upp igen... mums... soppan e jättegod !!!

2011-01-25 @ 13:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0