Orsaken till min frånvaro stavas Göteborg

Kom precis hem till ett väldigt kallt och vitt Helsingborg.



Har varit i Göteborg sedan i fredags och tyvärr går tiden alldeles för fort. Men nu ska jag bara jobba 5dagar sen åker jag upp igen.

I fredags när jag kom upp åkte jag direkt hem till Anna, har inte träffat henne sedan i Maj, och gud va lilla Noah blivit stor. Fyller 1 år i januari. Tiden går så snabbt ibland.

Sen åkte jag hem till Patrik lagom tills han slutade och jobba. Kvällen bestod självklar av soffmys med Idolfinal.
Helst klart rätt person som vann och äntligen blev det min favorit sen början som tog hem allt!



Kan ni gissa vem som är ägaren av denna ljusdekorationen?
Ironiskt nog är det den person som är lika anti-jul som jag. Nämligen Patrik.
Ändå är det hans balkong man ser på långa vägar =)


I lördags kom Carro Erik och lilla Arvid till "oss". Vi ( rättare sagt jag och Carro , medans de andra satt och kollade fotboll ) skulle ju baka lussebullar. Tyvärr misslyckades vi totalt och det blev inte den smaknjutningen som jag hoppats på. Därför smet jag och Carro istället iväg till ica och köpte en stor godispåse. (kan dock informera om att jag bara åt ett fåtal bitar ) jag fick äntligen mitt hår klippt. Har inte gjort det sen augusti så dte va verkligen i stort behov. men jga håller ju som sagt på att spara ut det, så det va endast det nödvändiga som försvann.


I söndags begav vi oss till Liseberg. Det va kallt och mörkt och snön hängde lite smått i luften ( med andra ord, ganska så perfekt väder för att gå där )
Men det tyckte ju självklart alla andra och där va väldigt mycket folk.




Vi gick och åt lite julbuffé och sen tänkte vi bara spela på några hjul.
Och det va verkligen allt som räckte, för vi hade nog en tursam dag.



2kg Geisha och 2kg Marabou
Någon som vill ha choklad???

Måndagen bjöd på en runda till stan. Handlade inte direkt något, speciellt inte med tanke på att vi mest gick runt i NK, och det ligger ju ganska långt över min budget där..

När vi kommit hem fick jag ett litet ryck för mig och efterr att ha sett en tjej på tv, gick jag in i badrummet och klippte luggen. ( behöver jag säga att Patrik kollade lite konstigt på mig när jag stod där över vasken ) =)
Blev faktiskt väldigt nöjd, och än så länge ångrar jag mig inte.

 

Sen gick vi och  tränade. Hör och häpna: JAG lyckades få med han till gymmet.
Dem hade så mycket reklam för någon ny wowdryck som skulle förbränna 100 kalorier bara av att dricka den och man skulle få så mycket extra energi m.m, så vi tänkte att det måste vi ju testa.



den smakade väldigt gott.
Men jag skulle ju inte direkt rekomendera någon att ta den efter träningen och speciellt inte på kvällen.
Patrik kan nog intyga om att jag blev lite för "pigg" och en aningen jobbig vid sängdax.
Tack och lov att jag hade mitt sömnknark, annars hade jag nog aldrig kunnat somna. =)


Igår tog vi den mest lugnt på dagen. sen åkte jag in till Avenyn och mötte upp Majsan och Bella för lite tjej middag på Hard rock cafe. Väldigt trevligt och gott.

Idag jobbade Patrik så då passade jag på att umgås lite extra mycket med Majsan och underbara lilla Liam.
( Önskar att jag hade tillåtelse att lägg aut kort på han, så alla andra också kunde få se denna underbart söta varelsen. Tror nog att jag utan att överdriva, kan säga att han är väldens sötaste bebis.)
Åkte hem till dem och där kände dem sig lite små sjuka. Så då begav jag mig till affären för Att handla lite saffran ( kom därifrån med 2 fulla kassar med mat och en runda in på apoteket ) Klart man ställer upp för bästa vännen.
Eftersom lussebullarna blev mindre bra i lördags, slängde jag ihop en sats även idag.
och dem kan nog både jag , majsan och lahoud intyga om att dem minsann inte blev misslyckade idag!




I receptet stod det att det skulle räcka till 48st, så vi halverade det och tyckte att 24st blir väl lagom.
Vi fick 11st
Betyder det att jag gjorde för stora???


Jag är ju som sagt smått galen i jordgubbar, så gissa om jag blev glad när jag hittade det i Göteborg. Dem samakade dessutom gott och kostade inte en halv förmögenhet.



Vem säger att man inte kan ha det somrigt mitt i vintern??

NU trillar snart mina ögonlock ihop och jag hör hur sängen skriker på mig.
Imorgon är det tillbaka till vardagen igen. Men nedräkningen till nästa gång har ju som sagt redan börjat.

Sov gott




Kommentarer
Postat av: Kikki

du bor ju snart praktiskt taget i göteborg igen :(

ses på söndag iallfall :)

2009-12-17 @ 07:54:53
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Emma

Fint håret blev =)

Måste va jobbigt att ha kärleken så långt bort :(

2009-12-17 @ 10:08:10
URL: http://ekjensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0