Nötchock

de flesta av oss visste väl redan att nötter inte är så nyttigt som man trodde
åtminstone inte om man äter fler än en handfull
Att de innehåller en hel del kalorier och fett ( även om det låter så bra att säga att det är nyttiga fetter )
Men idag fick jag en smärre chock när jag tittade på tv och dem berättade att 1 paranöt innehöll 70-90 kalorier.
Det betyder ju att alla de gångerna man tagit en handfull nötter istället för den där lockande chokladen, i tron om att man va duktig och nyttig, kunde man istället tryckt i sig både 1 och 2 bitar, stillat begäret och kanske t.o.m sparat någon kalori.
Så nu är det slut på nöttuggandet ( också )
Har förövrigt lagt ner mitt återfall på läkerol. har nu gått ca 3dagar och som bonus på det köpte jag idag ett paket GI-knäcke. =)Mums vad jag saknat dem.
Här är det hårda bud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0