Shopping

Håller ni inte med om att alltid när man ger sig själv shoppingförbud, är det då man vill och hittar som mest saker att köpa.!?
Jag har länge varit på jakt efter en lång tunika/klänning som jag kan ha tillsammans med mina högskaftade stövlar, men jag har inte hittat någon som jag gillar än. Antigen sitter dem helt konstigt eller så är dem alltid för korta. ( eftersom jag inte ska byxor eller leggins under, vill man ju inte riskera någon rumpchock eller springa runt i kort kort mitt i vintern )
För några veckor sen köpte jag en som jag trodde skulle funka, men efter att ha använt den en gång och insett att jag mer liknade en gravid köttbulle, har den bara hängt i garderoben och jag hade nästan gett upp hoppet om att hitta en, tills idag...

I förmiddags när jag va ute och promenerade gick jag in om för att framkalla 2 kort som jag hade i mobilen ( kändes aningen dumt att bara betala 2kr för det) under tiden gick jag inom Söderpunktren för att spendera dem 15 minuter det skulle ta innan korten va klara. Först gick jag in på Åhlens och hittade ett halsband.
jag har varit väldigt  mycket för armband det senaste året så ett nytt halsband kändes på tiden.



Sen gick jag vidare till nästa affär och där direkt innanför ingången hängde den. den perfekta tunikan/klänningen som jag så länge letat efetr. Lagom längd, svart ( så man minskar köttbulleffekten) och jätte skön.
Så då åkte kortet fram igen och genast va man 450kr fattigare på ca 10 min.



Bilden blev lite suddig och gör inte riktigt rättvisa åt tröjan.
I verkligheten är den jättefin. ( fick t.o.m komplimang för den i blomsterbutiken idag=) )


Jag är iallafall grymt nöjd så jag tänker inte bry mig om pengaångest nu=)

Jobbar bara imorgon också, sen är jag ledig fram till torsdag nästa vecka.
Ledigheten ska spenderas med målning och städning på fredag, flyttning på lördag, Göteborg lördag-tisdag, syskonmys tisdag-onsdag.



GODNATT!




Kommentarer
Postat av: Catrin

När jag får sån ångest tänker jag... Man lever trots allt bara en gång! Så brukar det hjälpa! =) Är spänd på att se bilder från din lägenhet snart! E de i HBG du fått lägenhet?

2009-10-08 @ 13:01:14
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0