Aldrig mer alkohol

Nej, Jag har inte supit mig aspackad och legat och spytt hela natten, för att sen börja piggna till och köra med den klassiska "jag ska aldrig mer dricka"
Så kul ska ni inte få det.

Igår va jag på parmiddag.....ensam. Förstår ni det komiska. Jag har under 6 år alltid fått vara den enda singeln på alla fester och middagar och när jag nu väl inte längre är singel, får jag likt förbannat ändå gå ensam. Trevlig pojkvän jag har.( det är dock inte bara hans fel )
Iallafall, så tänkte jag att nej nu ska vi små festa till det, så jag hade med mig 5 cider. Inte mycket tänker väl folk. Inte jag heller.Men jag dricker knappt längre.

Dem dracks ju upp ganska snabbt, men jag va lika nykter för det och efter någon timme fick jag sån jävla huvudvärk och mådde nästan som jag va bakfull. Hur fan kan man bli bakfull kl 22 på kvällen när man inte ens blivit full än??
Detta händer nästan varje gång jag nuförtiden försöker dricka något som innehåller alkohol. Därför har jag nu efter ett antal försök bestämt mig för att lägga ner alkoholdrickandet helt.
Jag ska bli nykterist!

Annat som hänt i dagarna

  • Köpt skor ( Vad har man egentligen för nytta av en pojkvän som jobbar i skobutik, om man inte får rabatt? )
  • Frusit rumpan av mig på en uteservering
  • Blivit underhållen av göteborgs orkester
  • Såg Annika Sjöö från Lets´s dance
  • Blivit inspekterad av både vänner och arbetskompisar till pojkvännen
  • Myst med Arvid
  • Ätit lördagsgodis i fredags
  • INTE ätit läkerol på 5 dagar.
  • Sovit ända till nästan 9.30 ( en dag, annars är det 7.30 som gäller)
  • Klippt en kund
  • Köpt ett nytt minnetkort till telefonen ( så nu kan jag ha fler än 4 bilder )
  • ätit indisk mat 2 dagar i rad
  • Kännt mig glad, älskad, harmonisk, frustrerad, irriterad, sur.....


 Dessa blev det!


Nu är det söndagsmorgon. Mannen kommer nog sova bort halva dagen. Ska man kanske ta en promenad?
Vill inte hem imorgon...

Hejdå




Kommentarer
Postat av: pappa

duktig Tina, inga läkerol på snart en vecka. jag låg halva dan igår, så jag vet hur det är.....

kram pappa

2009-08-30 @ 16:23:14
Postat av: Kikki

Pappa.....låg du bara halva dagen igår?? är det sanningen??



Duktiga tina som inte ätit läkerol :)

Jag ska ordna en parmiddag som DU ska slippa sitta ensam på!!

2009-08-30 @ 16:54:40
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: MissT

Jag tror också han låg hela dagen. Och vad ska du skylla på denna gången. Langosen eller nått?:)



Ja du får fixa en parmiddag och personliga bjuda in han också, om du så ska behöva tvinga han!

2009-08-30 @ 18:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0