Göteborgsvarvet 2013

Idag var gatorna fyllda med, vad det kändes som, miljontals löpare.
Det va nämligen Göteborgsvarvet.


Jag hade 4 vänner och bekanta som sprang och eftersom Olivias feber va borta redan när hon vaknade och hon va lika pigg som vanligt promenerade vi in till stan för att heja på dem.


Jag hade tyvärr noll koll på deras starttider så jag visste ju inte om dem redan gått i mål.
I efterhand visade sig att jag stod på precis rätt plats vid rätt tillfälle och en av vännerna såg mig, men jag missade alla 4.

Det är helt sjukt så många människor som faktiskt ställer upp och springer. ( och hur många som är där och hejar på. Det är värsta folkfesten runtomkring )
Det är verkligen alla olika sorters människor.Tjejer, killar, unga, gamla, vältränade, tjocka....


För er som inte vet så är Göteborgsvarvet 2,1mil, så det är ingen liten skitrunda.

Hade ni frågat mig för några år sedan om jag frivilligt ens hade sprungit 3km, hade jag nog skrattat er rakt i ansiktet.
Nuförtiden gillar jag faktiskt att jogga ( även om jag aldrig varit i närheten av 2mil )
och idag blev jag t.o.m så peppad av alla duktiga löpare att jag bestämde mig:

Nästa år ska JAG också springa Göteborgsvarvet!!!


Kommer ni och hejar på mig då??
Eller ännu bättre. Håller ni mig sällskap?


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag kan springa det tillsammans med dig då ;)

2012-05-13 @ 00:03:16
URL: http://maddes.shapemeup.se
Postat av: Jenny

Bra mål :) jag hejar på dej från bloggen !! Hur gick tandläkaren?

2012-05-13 @ 00:04:08
URL: http://jennysparadis.blogg.se/
Postat av: Madde

Du sprang ju på en bra tid med tanke på att du inte har sprungit så långt på länge. Jag sprang milen på 62 min förra helgen :/

2012-05-13 @ 20:14:26
URL: http://maddes.shapemeup.se
Postat av: Mammas

Jag och Olivia kan stå och heja på !!! :)

2012-05-14 @ 06:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0