Stark?

20120324_163409 (MMS)

Jag får ofta höra " vad stark du är" och varje gång undrar jag vad dem egentligen menar med det. Är jag stark för att jag inte ger upp, skiter i allt och lämnar bort min dotter till någon annan? Är jag stark för att jag inte bryter ihop och gråter bland folk hela tiden? Är jag stark för att jag trots allt som pågår ändå orkar gå till gymmet eller gå och träffa vänner? Om så är fallet så är jag kanske stark. Men jag är samtidigt svagare än ni tror. Om ni bara kunde ana hur många gånger jag velat ge upp och bara skita i allt. Jag har gråtit mig till sömns, till lunch till middag, på bussen på promenaden och i min ensamhet. Jag tycker synd om mig själv hela tiden och förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. Just därför måste jag ibland få komma iväg och göra vanliga saker. Saker som gör att jag bara för nån timme kan koppla bort allt elände och få lite ny ork och energi. Jag kan ofta bli irriterad när jag hör andra mammor ( och alla människor för den delen ) som gnäller över småsaker. Min dotter är fullproppad med mediciner varje dag och har redan besökt läkaren fler gånger än jag och patrik tillsammans gjort i hela våra liv. Hon kan inte ens äta själv och vem vet när eller OM hon någonsin kommer bli frisk. Hon är den absolut modigaste och tappraste lilla tjej jag vet och det spelar ingen roll hur jobbigt det är eller hur lång tid det tar. Olivia är min dotter och jag kommer ALDRIG lämna hennes sida.


Kommentarer
Postat av: Hannah Hej

Ja Tina! DU är STARK! Patrik är stark och framförallt Olivia är STARK! Du står vid ditt barns sida och står ut alla hemska prover, nålstick, kramper ditt superfina barn har! Självklart hoppas man att alla mammor/pappor gör detsamma, försöker hålla modet uppe. Men finns inte (tror jag) en enda människa som skulle orka gå igenom det som ni gör utan att gråta! Vi andra som inte finns runt sjukdomen varje dag kan ju knappt föreställa sig vad allt innebär. Jag tycker det är starkt av dig att göra annat för att koppla av, t.ex. gå till gymmet eller umgås med vänner! Det måste du fortsätta med för att orka i längden tror jag. (Och Jack och alla Olivias vänner vill ju träffa och leka med Olivia också :)). Som sagt behöver ni hjälp med vad som, så är det bara att höra av er! Vi står vid Olivias och er sida! <3 styrkekramar <3

2012-03-24 @ 17:42:59
Postat av: Ina

Man MÅSTE gråta,man MÅSTE skratta och man MÅSTE leva annars gräver man ner sig och mår ännu sämre... Ni är starka allihopa! Speciellt lilla sötnosen Olivia!!! Vi e många som stöttar er trots att jag förstår att du/ni känner dig/er ensam i det hela... Svårt att sätta sig in i för en utomstående men jag hoppas ni känner att det finns stöd runt om er! Som man får gråta ut hos oxå!!!

Men precis allt du skrev innan, det är det som gör dig stark... Att du vågar vara dig själv i allt sjukhus, mediciner, o vardagstumult!

Håller tummar och tår för att Olivia snart är frisk!

2012-03-25 @ 11:30:28
Postat av: Linnéa & lilla Lo

Det är klart att du är stark, trots tårar och orättvisa. Du fortsätter ju kämpa och du fortsätter se positivt och du fortsätter leva. Det är klart att man får gråta och det är klart du ska fara iväg ibland för att få släppa allt.



Sedan vad det gäller gnäll kring andra mammor så kan jag förstå dig, och jag har just pga det nästan aldrig vågat säga något om att jag tex har varit trött eller liknande till andra just för att många reagerar precis som du. (nu menar jag inget illa med detta!) Men vi alla är ju olika och alla upplever olika saker, och vi alla borde få berätta om något är jobbigt eller om man är trött. Sedan finns det alltid gränser och det finns alltid dem som borde uppskatta livet ist för att bara klaga.



Jag tänker på er varje dag och jag hoppas så innerligt att Olivia blir frisk och får leva normalt, och du har rätt - Hon är en klippa din lilla tjej. Hon kommer bli en sådan otroligt stark tjej och kvinna en dag och de kommer bero mkt på dig och patrik! Men också såklart på hur otroligt duktig hon är som trots sin orättvisa sjukdom fortsätter att vara glad och en helt underbar liten tjej!



Du är stark men även de starka får vara ledsen och känna sig ensam <3 kram till hela familjen!

2012-03-26 @ 15:12:38
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se/
Postat av: Inas F.B.A

Jag vill inte upprepa det som redan sagts men vill bara säga att jag har så stor respekt för er Tina, Patrik och Olivia som går igenom något såhär stort och samtidigt klarar av att göra allt du skriver om själv. Du är stark! Det krävs styrka för att kunna prata om något som är så fysiskt och psykiskt svårt att gå igenom! Vill bara att du ska veta att jag tänkt på er o Olivia ända sen första dagen jag insåg va det kunde handla om och hoppas verkligen du säger till om det finns något vi kan hjälpa till med. Massa kamar Till er alla tre!



P.s Jättefin blogg du har:)

2012-03-29 @ 21:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0