working hard

Jag vet att vissa säkert kommer tycka att jag är löjlig och säga att jag inte behöver gå ner i vikt.
Och visst jag BEHÖVER inte det egentligen, men det betyder ju inte att jag inte kan vilja det ändå.
 
Jag är dock främst intresserad av att tajta till mig lite och gå ner ett sista kg, och det gör man ju knappat genom att sitta på rumpan och äta kakor och godis.
Jag mår dessutom betydligt bättre när jag rör på mig och inte trycker godis tills jag blir illamående.
 
Så efter några dagar med ständigt intag av sötsaker ( jepp vi misslyckades totalt när det gäller sockerstoppet ) och en förkylning som hindrat mig från att träna, tänkte jag därför dra igång ordentligt och börjar med en veckas "hård"träning.
 
Powerwalk varje morgon ( utom måndags då det spöregnade) och träning 5 dagar
Måndag:PW+ gymträning
Tisdag PW+ jogga
Onsdag: PW
Torsdag: PW + Military fitness
Fredag: PW + jogga
Lördag: PW
Söndag : PW+ valfri träning
 
Och självklart inte en massa onyttigheter. ( förrutom lördag då vi ska på dop och jag FÅR äta tårta )
 
Nästa vecka börjar jag jobba. Men eftersom det bara är 3 dagar/v så hinner jag ju gott och väl med att träna de dagar jag är ledig. Tänkte dessutom försöka cykla lite till jobbet och kanske jogga hem någon gång.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Bra Tina! Tummen upp för att vilja leva ett sundare liv. Men stirra dig inte blind på vågen bara för om du ska träna så pass "mycket" kommer du nog gå upp i vikt snarare än ner. Muskler väger mer än fett, men ser desto snyggare ut;-)

Svar: Jo jag vet. och egentligen borde man ibland slänga ut vågen. jag är en sån som fortfarande inte tror det gjort någon nytta om jag inte gått ner i vikt. men får man verkligen så mycket muskler om man mest kör kondition???
Tina

2012-06-27 @ 21:24:41
Postat av: Jenny

Du e duktig!! :) Jepp nu blir det att ha Lucas i sitt rum om det fortsätter gå lika bra vill säga :)

2012-06-27 @ 22:43:30
URL: http://jennysparadis.blogg.se
Postat av: Catrin

De e bra man ska må bra! Tycker dock du ser väldigt smal ut nu! Men klart man vill ha lite muskler! :)

Svar: Hehee vi har en "smalspegel" i hallen som gör att man ser smalare ut än vad man är.så jag är inte riktigt så smal i verklighwten som jag är på bilderna.
Tina

2012-06-29 @ 04:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0