Så jävla orättvist!

Jag vet att det alltid kommer finnas de som har de värre.
Jag har åtminstone en dotter. Hon andas och hon kommer leva, men det betyder inte att jag ska behöva nöja mig med det.
 
 
Att ha ett sjukt barn är en grej.
När de har en sjukdom som man inte vet om dem någonsin kommer bli av med eller hur den kommer påverka dem .DET är jobbigt och rent utav hemskt!
 
Men att ha ett sjukt barn som dessutom är missnöjd största delarna av dagen är fruktansvärt!
 
Det gör så ont i mig när jag ser henne ledsen, det värker i mitt hjärta när jag inte kan göra henne glad och jag får så dåligt samvete när jag blir irriterad på henne för att hon bara gnäller. 
 
Hon är snart 1år och jag kan fortfarande räkna gångerna hon skrattat högt på mina båda händer.
Hon är otroligt otålig och tröttnar på saker direkt samtidigt som hon är  väldigt svårflörtad.
 
Det har kommit till den punkten för MIG att jag ibland inte orkar vara nära andra barnfamiljer. 
Jag blir avundsjuk på deras "perfekta" lilla värld och tycker bara mer synd om vår. 
 
 
Detta kan göra mig så förbannad!
Varför Olivia? Varför jag? Varför vår familj?
 
Livet är så orättvist och även om jag ALDRIG velat byta bort min dotter så önskar jag att situationen vore annorlunda.
 
Jag är ju som vilken annan mamma som hellst.
Jag vill bara busa leka skratta och älska mitt barn.
Men Vem bestämmer att jag inte ska få göra det??
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår verkligen din frustration. Eller förstår gör jag antagligen inte men jag kan tänka mej den. Jag blir frustrerad när Lucas har sin gnälltimme mellan 18-19. Hoppas verkligen den försvinner den dumma sjukdomen. Stor kram

2012-07-23 @ 16:11:50
URL: http://www.jennysparadis.blogg.se
Postat av: Jenny

Förstår verkligen din frustration. Eller förstår gör jag antagligen inte men jag kan tänka mej den. Jag blir frustrerad när Lucas har sin gnälltimme mellan 18-19. Hoppas verkligen den försvinner den dumma sjukdomen. Stor kram

2012-07-23 @ 16:11:52
URL: http://www.jennysparadis.blogg.se
Postat av: hannah

Jag tycker det är bra att du vågar säga hur du känner, det är så tabu och tycka det är jobbigt med barn. Men barn är ju jobbiga ibland och sjuka barn är asjobbiga. Och man får vara sådär förfärligt avundsjuk ibland. Det är jag också, kanske inte på samma saker som du, men jag är inte mindre avundsjuk för de.

2012-07-23 @ 20:58:09
Postat av: Sabina

Tänk inte på att det finns folk som har det värre. Detta är din värld och det största i den Är ju Olivia. Och det är hon som är ert allt. Jag hoppas verkligen att hon blir bättre och att hon snart kommer ikapp sina kompisar. För hon är så otroligt fin liten människa. Kram på er!!

2012-07-23 @ 21:28:39
Postat av: Catrin

<3

2012-07-24 @ 19:02:58
URL: http://cathe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0