Olivia Viola Roemmelt

Jag tycker det är väldigt kul med namn, men det är samtidigt väldigt svårt.
Det är ju så permenanent. Inget man kan byta lite då och då för man tröttnat på det.
 
Redan när jag blev gravid hade jag 2 favoritnamn.
Lava om det blev en flicka och Milo om det blev en pojke.
 
"Tyvärr" var jag ju inte ensam i valet om namn och Patrik ratade båda direkt!
 
Med på min lista fanns då även:
 
Flicknamn:

Alva
Olivia
Tuwa
Liv
Isabella
 
 
Pojknamn:

Adrian
Benjamin
Johannes
Charlie
 
Patrik hade:
 
Maia
Ellie
 
Med tiden slutade det med att vi va överens om
Olivia och Adrian
 
Dock ångrade sig Patrik nån vecka innan förlossningen och gillade helt plötsligt inte Adrian längre.
Men ut kom ju en liten tjej och det var aldrig någon tvekan om vad hon skulle heta.
Det va en riktig liten OLIVIA!
 
Viola kommer från Patriks farmor som heter just det. ( dessutom tycker jag det är väldigt fint och eftersom vi från min sida inte har några släktnamn så kändes det enkelt )
 
Hade det blivit en pojke, hade han hetat Nils i mellannamn, då typ alla i Patriks släkt ( inkl han själv ) heter det.
 
Roemmelt kommer självklart ifrån mig.
Valet mellan det och Karlsson va för mig inget svårt val.
Varför heta som alla andra när man kan vara lite mer unik?
Dessutom har jag hela tiden varit väldigt klar i att jag INTE tänker ta Patriks namn när vi gifter oss, utan istället kommer han bli en utav oss.
 
Olivia Viola Roemelt.
Det bästa från oss båda!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Tur ni inte tog Isabella för det är mitt favvo namn :)

2012-07-05 @ 13:36:30
Postat av: Linnéa & lilla Lo

Håller med dig, jättekul med namn men jättesvårt :)
Olivia är jättefint!! och som du säger så passar det henne helt perfekt!

2012-07-08 @ 16:33:23
URL: http://linneaamandawikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0