Stick och åter stick

Igår när vi va på sjukhuset, beslutade dem sig för att testa en ny medicin på Olivia.
Eftersom hon fortfarande har kramper, men dem typiska Infantil spasm kramperna har försvunnit. Ville de försöka med en "anti--kramp" medicin för epilepsi.

Denna medicinen kan påverka levern så först va dem tvungen att ta prover för att kolla att den såg bra ut.
Så istället för 1 "rör" som dem alltid gör, tog dem igår 4st. d.v.s 2 stick i olika fingrar.

Olivia är så otoligt duktig varje gång dem sticker henne. Jag antar att hon helt enkelt blivit van.
MEn det låter så hemskt att behöva säga.
Igår sa hon inte ett ljud, varken vid sticken eller sprutan.
Hon var t.o.m glad och små pratade under tiden.

Sedan 3 januari har hon gjort 20 stick i fingret och lika många sprutor.
Stackars lilla tjej.
Hon har stickmärken på alla fingrarna och massor på låren.


Igår var det även dags för veckans eeg.
Såhär snygg blir man i håret då.
( denna gången var det dock inte så farligt som det brukar )



Olivia blev även vaccinerad mot RS-virus.

Dem sänkte dosen på synachten-sprutan så nu är det nog inte så långt tid innan hon slipper den.
( om inget försämras innan dess )


Jag längtar till den dagen då vi inte behöver åka till sjukhuset varannan dag,
då hon slipper äta 6 olika mediciner varje dag,
då hon skrattar och pratar och busar igen som andra bebisar.
Jag längtar tills hon blir frisk!!!!!!!






Olivia kan nu sitta själv i nån minut
Kan hålla och lyfta flaskan själv.
stoppar in nappen utan större problem.

Vad underbart det är att se framsteg igen.



Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Hejsan!! Stackars lilla Olivia. Och stackars er!! Jag läste lite om Hypsarytmi och förstod det som att det var en typ av epilepsi? Jag har själv epilepsi nämligen men har den turen att jag hittat en fungerande medicin och har nu inte haft anfall på snart 1 år.



Jag hoppas så att det blir bra för er. Ge olivia en kram från mig.

2012-03-12 @ 21:47:26
URL: http://jessi91.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0