Ny vagn

Eftersom vi köpte vår Brio Sing väldigt tidigt i graviditeten av en bekant för en billig summa, var vi aldrig ute i barnvagnsjungeln och tittade.
Till en början va vi nöjda och tyckte vi gjort en jättebra affär.
Och visst va det väl ingen dålig affär, men nu när vi haft den ett tag har vi hittat fler och fler "fel" som gjort att vi helt enkelt ville ha en annan.

Bl.a
  • Bredden baktill är onödigt bred. ( har många gånger gått in i saker och en gång när jag va på hemköp kom jag int eens ut genom kassorna. Fick gå handikapputgången )
  • Det går inte att ha fullt liggläge
  • Suffletten är alldeles för kort och om man har den i liggläge är den inte ens 90grader. Det är även väldigt "ostadig" ( nyare varianter har dom dock förbättrat den lite )




Idag köpte vi en ny på Blocket.
En Crescent m300


  • Liggdel och sittdel i samma. man ändrar bara om den.
  • Man kan ta av den och sätta på vaggben så det blir en vagga eller babysitter ( inget vi har så stor nytta av nu kanske )
  • fullt liggläge och justerbart sittläge
  • större och fastare suflett
  • luftdäck
Tror Olivia godkände den då hon satt och bubblade och skrattade hela tiden hon testade den.
Imorgon ska vi testköra den ute.


Kommentarer
Postat av: Susse

Vi har oxå en sån crescentvagn och jag är nöjd :) Fördel om det är skottat ute bara nu på vintern, men jag bor ju på landet oxå där man inte alltid kan räkna med ;)

2012-02-16 @ 11:00:25
URL: http://fiis.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lillstumpan verkar ju gilla den !!!

2012-02-17 @ 15:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0