Nattnanny sökes

Jag vet att folk säger det av omtanke, men det är så många som säger till oss " säg till om det är något vi kan göra"

Jag är dock inte alls lika säker på att folk faktiskt skulle ställa upp på det som vi faktiskt behöver.

Jag skiter i om det ser ut som andra världskriget hemma, om vi får leva på gröt och knäckebröd, om jag luktar och ser ut som ett spöke.
Inget utav det kommer ändå göra Olivia mindre sjuk.

Men vad jag faktiskt behöver är sömn!

Olivia sover väldigt dåligt om nätterna, medicinerna gör henne orolig och extra hungrig och hon får vätskedrivande pga att hon är så svullen.
I natt åt hon kl 12, 03 och 06. Fick byta 2 kissblöjor, ge henne alvedon vid 4 och gå ut och lägga mig med henne på soffan. Och därimellan blev det mycket gnäll och inte mycket till sovande. Varken för Olivia eller mig.


Jag behöver sömn, men jag behöver nattsömn!
Så om någon vänlig själ vill komma hit och ta hand om Olivia en, ett par eller några nätter, hade jag varit er evigt tacksamma.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hade jag inte haft Matilda hade jag kommit och hjälpt dej! Jobbar Patrik? Annars får ni ju dela upp det så du tar två nätter ex och så får han sova på dagarna sedan tvärtom! Men inte så lätt om han jobbar kanske.. Kram

2012-02-27 @ 10:19:14
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Ida

Hade jag bott närmre så hade jag kommit o hjälpt er, för o vara utan sömn en längre tid kan göra att man blir lite snurrig i huvudet till sist! Håller alla tummar o tår för att lilla Olivia ska bli frisk, tycker så synd om er lilla familj:(

2012-02-27 @ 12:55:52
Postat av: Mamma

Du vet att jag gärna vill hjälpa Er, men jag tror att lilla Olivia vill nog helst ha sin mamma och pappa närmast, när man inte mår så bra!

Vi får verkligen hoppas att det blir bättre när de nu trappar ner på sprutan ! Men ni skall veta att ni alltid finns i mina tankar !!! även om mina tankar inte hjälper dig med sömnen !

2012-02-27 @ 15:03:40
Postat av: Hannah Hej

Jag och Dan skulle kunna hjälpa till. Men för att just du ska få sömn så skulle ju det bästa vara att vi har henne hos oss på natten, annars skulle ju du vakna i vilket fall så fort du hör henne (vet jag ju av egen erfarenhet)! Isf får man ju prata igenom exakt vad hon tycker om och lite av hennes rutiner, hennes sjukdom osv. OCH att du ska lita på oss för verkligen kunna slappna av och för att kunna sova. Jisses, kan inte ens föreställa mig hur trött du måste vara.. Vi får prata om det på föräldrar-träffen om det skulle kännas bekvämt för dig/er. Styrkekramar!

2012-02-27 @ 17:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0