No more

Efter 2 dagar med LCHF måste jag tyvärr meddela att vi ger upp.
Men inte beror det på dålig självdiciplin eller att vi saknade socker och kolhydraterna.

Jag har aldrig varit speciellt förtjust i fett, men valde som sagt trots det lchf då jag hört så mycket bra om det.
Men det va verkligen inget för mig då jag fick mitt bevis på att min kropp nog inte är gjort för att äta så mycket fett.

Vi mådde helt enkelt inte bra av det.
Hela gårdagen spenderade jag i soffan då jag hade så ont i huvudet och mådde så illa.
Jag kände mig även hungrig, men bara tanken av att gå upp och äta något fett och gräddigt fick mig att vilja spy.

Kanske är detta något som försvinner med tiden men vi är inte beredda att lida så tills det går över.

Trots vår misslyckade diet lyckades jag gå ner nästan 1kg på 2 dagar.
Om det beror på själva dieten eller på det faktum att den fick mig att inte vilja äta låter jag vara osagt......

Så nu blir det sunt förnuft istället.
minska på sockret
minska på de snabba kolhydraterna
inte äta sent på kvällen
motionera

Kommentarer
Postat av: Catrin

Den sunda dieten låten mycket mycket bättre! Hört många som faktiskt blivit riktigt sjuka av Lchf dieten så tror inte riktigt på den visst kanske man går ner i vikt men hälsan går före! Enligt mig! Lycka till! Kram

2012-04-15 @ 17:43:51
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Blossom

Du tror inte huvudvärken kan ha haft att göra med att du helt plötsligt slutat med socker? Kroppen behöver ju ett 3-4 dagar för att vänja sig.



Hade du bara hållt ut ett par dagar till så hade du helt plötsligt mått mkt bättre igen.

2012-04-19 @ 21:47:22
Postat av: Storasyster

Jag gav också upp efter 2 dagar, klarar mig inte utan frukt ;) Kram

2012-04-21 @ 02:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0