Förnyelse

Nu har vi bott i denna lägenheten i 3 månader, och alla som känne rmig vet att jag tröttnar snabbt på saker.
Dock har jag absolut inte tröttnat på lägenheten. Den älskar jag fortfarande.
Däremot tyckte jag att det var dags för lite förändring i inredningen.
Tyvärr va det en månad med mycket räkningar och lite inkomster, så någon lyxmakeover var det inte tal om.
Men med små medel kan man göra skillnad.

Det enda jag köpte var ett par gardiner och 2 stearinljus. Resten ändrade jag bara om från rum till rum.

Vardagsrum före:







Vardagsrum efter:





( mattan på bilden är fortfarande lila, men imorgon byter jag den med Majsan mot en svart )

Blev det inte betydligt ljusare och fräschare med vita gardiner. ?
Och istället för alla lila kuddar, bytte jag ut dem  till gröna.
La även till lite gröna detaljer i form av ljus.


I sovrummet ville jag däremot göra tvärtom och gå på en lite mörkare och mysigare känsla.

Sovrummet före:





Sovrummet efter:





( Taskig kvalité på bilden, vet inte vad som hände )


Med hjälp av ett örngott förvandlades 2 trista sänglampor till lite mer mysiga.

Vad tycker ni?
Var det en förändring till det bättre?


Kommentarer
Postat av: Kikki

Jätte fint!!

2011-10-06 @ 07:10:02
Postat av: tinaina

alltid kul med lite förändring o bäst av allt är när man kan göra som du gjorde....med enkela små saker bara =). Blev jätte fint!

2011-10-06 @ 08:34:59
Postat av: Mamma

Jättefint !! Behövs inte så mycket för att det skall bli ett helt nytt hem !!!

2011-10-06 @ 16:31:51
Postat av: Lina

Superfint Tina, duktig du är!!

Kram kram

2011-10-06 @ 19:31:43
URL: http://Lokesfamilj.blogspot.com
Postat av: Therese

Det blev jättefint!

sv. Mia är 17 månader nu! Det går verkligen så fort som alla säger!! ;)

2011-10-06 @ 20:35:38
URL: http://www.tttthess.bloggplatsen.se
Postat av: Catrin

Fint det blev härligt med lite ljusare vardagsrum nu när hösten och mörkret kommer.

2011-10-06 @ 21:41:58
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0