Tankar om döden

Det är inte så deprimerande inlägg som rubriken kanske tyder på.
Idag när jag va ute och promenerade gick jag in en runda på kyrkogården som jag gör ibland.
Tycker där är så lugnt, rofyllt och "mysigt" att gå.
Jag och Patrik gick där några gånger innan Olivia va född,och det är verkligen en bra plats att hitta namnförslag på.

Iallafall, medan man går där kan man inte låta bli att tänka på sin egen död.
Inte själva dödsorsaken men på hur JAG vill bli begravd.

Jag har , är och kommer nog aldrig att vara en person som gillar att stå i centrum. Att synas och höras mest är inget för mig, och det gäller även när jag är död.
Jag vill INTE ha en egen gravplats, INTE en stor gravsten och INGA  hjärtan och duvor på.
Jag vill inte att mina efterlevande ska bli "tvungna" att ta hand om och betala för något som rent ut sagt är DÖTT!


Detta är mina "begravningsdrömmar"


Eftersom jag inte tror på ett liv efter detta, vill jag bli kremerad. Eller rättare sagt det som blir kvar utav mig, då jag mer än gärna donerar hela min kropp till bättre behövande.
Jag vill bli begravd på en minneslund, MEN jag vill gärna att mitt namn ska stå någon stanns. jag vill visa att jag har levt och jag vill att mina barn, nära och kära ska kunna ha möjligheten att ha någonstanns de kan gå för att "tänka på mig" OM DEM VILL!!


Precis en sån plats finns här.





På vägen ut från kyrkogården möttes jag av denna gravsten och det gjorde lite extra ont i mitt hjärta.


Jag hoppas verkligen att jag ALDRIG behöver begrava mitt barn!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är aldrig fel att vara förberedd ! Det finns något som heter Vita kuvertet på Fonus, där kan du fylla i alla dina önskemål, och så blir det lätt för efterlevande att gå din sista vilja till mötes!

2011-11-22 @ 16:26:06
Postat av: Jenny W

tycker också man kan vara förberedd. Jag har ett doneringskort i min plånbok som man kan ta på vårdcentralen. Det din mamma skrev om ska jag med göra, smart.

2011-11-22 @ 19:09:30
URL: http://jennysparadis.blogg.se/
Postat av: Mimmi - änglamamma till Lilly!

Det hoppas jag också att du slipper! Att begrava ditt barn alltså..

2011-11-22 @ 20:19:14
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/
Postat av: Mimmi - änglamamma till Lilly!

Menade inte att låta nedvärderande i mitt inlägg. Om du uppfattade det så. Jag är självklart glad för din och alla mina vänners skull :) men ibland sköljer det verkligen över en..

2011-11-23 @ 00:11:48
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0