Lockar

Idag fick vi våra nya stylingtänger på salongen.
( vanliga människor kallar det plattång, men eftersom dem är gjorda för att även göra lockar och vågor, säger vi i frisörvärlden "stylingtång" )

Som alltid när det gäller nya saker måste man ju testa det.
Vi fick 3 olika storlekar och jag testade den minsta på mig och Carro.
Hon har axellång page och jag har långt.

Så här tjusig blev jag i håret:


Det tog ca 10min. Rufsa igen lockarna med fingrarna och svaluta med lite spray elelr ev. glanskräm/vax

Jag använder aldrig locktång när jag lockar håret.
Det tar 5ggr så kort tid med stylingtång och blir mycket glansigare, tack vare att man "plattar" igenom lockarna.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Jätte fint!!

2011-05-03 @ 22:42:08
Postat av: madde

Jättefint. Tänk om man hade kunnat göra så med sitt hår

2011-05-04 @ 07:02:57
URL: http://wilma07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0