Barnmorskan

Igår va det dax för första Gruppmödravårdssamtalet.


Vi är 6st par som tillsammans med 2st barnmorskor ska träffas vid 6 tillfällen.
Första timmen får vi information och diskuterar allt som har med graviditeten, förlossningen och barnet att göra. ( Föräldrarutbildning ) och den sista tiden är avsattt för individuella kontroller.


Eftersom Patrik blev sjuk fick jag gå själv igår.
Som alltid annars när man träffar en grupp för första gången, blir det lätt lite stelt och tyst, men efetr ett tag kom vi igång och delade med oss av våra erfarenheter och historier.
Vi fick även alla lämna våra namn och mailadresser, så att vi senare efter barnens födsel kan ta kontakt med varandra.
De allra flesta paren verkade väldigt trevliga, och jag hoppas att man kanske kan hålla kontakt med någon av dem.

Annars gick kontrollen bra. Mitt järnvärde va som väntat lite för lågt, så nu får jag börja med järntabletter.
Jag fick även lyssna på bebis hjärta för första gången. UNDERBART!!



Bebis i magen v.20 ( 19+3 )

Kommentarer
Postat av: Mimmi - med en liten kiwi i magen!

Ååh visst är det mysigt att lyssna på det lilla hjärtat :'D

2011-03-02 @ 04:38:27
URL: http://mimmiastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0