Vattenavgång....

Ända sedan tidigt i graviditeten har jag önskat att förlossningen ska starta med att vattnet går. ( lite sådär som på film ) och jag måste ringa till Patrik och berätta att, nu är det dags.
( om sen resten av förlossning blir precis som på film, hade det ju inte varit fel. )


Men ju närmre Bf vi kommit, ju mer skrämmande har hela "vattengrejen" känts, och nu är jag istället "rädd" för att vattnet ska gå.
Vad gör man om det går i mataffären? medan man väntar på bussen? eller när man shoppar kläder?

Går man fram till kassan och säger :
Ursäkta, jag skvätte lite. Se upp så ni inte halkar. Sätter mig dyngsur på bussen och åker hem?????

Nej, ska vattnet gå nu får det hellst göra det medan jag är hemma.

Hur var det för er?
Gick vattnet?
Var, när , hur?







v.41

vikten ligger nu på ca +11kg och jag är j-vligt trött på detta nu!




alltså en liten uppdatering......fortfarande ingen bebis. Vi är nu officiellt på övertid! It sucks!!!!



Kommentarer
Postat av: Kikki

Min förlossning började med värkar sen gick vattnet hemma! Men det vet du redan! Du ska kanske inte hålla på med långshoppingar nu annars får man ju ta risken :)

2011-07-23 @ 08:10:33
Postat av: Catrin

Som kikki säger du bör nog hålla dej hemma vila och samla krafter inför förlossningen. Men mitt började med värkar kl 12 på natten och vattnet gick inte försen vid 14 tiden på dan. Hoppas snart din lilla bebis tittar ut!

2011-07-23 @ 11:32:42
Postat av: Ina

Mitt vatten gick inte förrän på bb precis innan dom mer eller mindre funderade på att sticka hål på hinnorna! Strax innan krystvärkarna startade! Men som sagt jag hade inte nån lång o jobbig forlossning! Har faktist inte varit med om att nån av mina vänner el släktingar som hört att vattnet gått när nån varit ute utan alla har varit hemma! Tror det är vanligast att allt kommer igång på natten då man slappnar av! Håller tummarna för inatt då! =)

2011-07-23 @ 11:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0