Någon kunnig människa som kan hjälpa mig!!??

Jag förstår inte hur det ska vara så svårt att få en konkret svar på "under vilken tid/period begrundar man
föräldrarpennningen "


Jag har frågat massor utav vänner med barn som antingen har varit eller för tillfälligt fortfarande ÄR mammalediga.
Men jag har fått olika svar från allihop.
  • Förra årets årsinkomst
  • max 8månader tillbaka
  • 6 månader framåt.
  • eller så har dem ingen aning
Går man sen in på FK hemsida och läser igenom alla sidor ang. föräldrarpenningen, så står det mycket, om allt annat. Men inget om det jag behöver veta.
Så jag tänkte att kanske finns det någon därute som har koll.
Hjälp mig gärna!


Kommentarer
Postat av: Kikki

Ring fk eller chatta med dem! Är annorlunda när man har 2 arbetsgivare

2011-02-03 @ 15:53:35
Postat av: Emma

Det gäller förra året.

Dom måste ha koll på vad du tjänar på ett år och alltså är det året som precis har gått som dom kommer grunda din f-penning på.



Är du ändå osäker så testa kontakta fk men dom är ju inte kloka på de stället..



"Du är nr 378 o kön"

Man blir lite småknäpp ;)

2011-02-03 @ 19:36:46
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Emma

I kön... Inte o kön ;)

2011-02-03 @ 19:37:23
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Lina

Du kommer ju snart få papper från skatteverket och det är den totala inkomsten förra året som de grundar din f-penning på! Lycka till, kramar Lina

2011-02-04 @ 16:14:08
URL: http://lokesfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0