Graviditetsarv

Jag ber om ursäkt att vart eller varannat inlägg handlar om bebisar, magar, åkommer och annat som har med graviditeten att göra, MEN som dem allra flesta säkert vet och förstår, upptar detta just nu största delen av min vardag, mina tankar, mina drömmar och min framtid.

Men eftersom jag har väldigt många nära och kära som redan upplevt lyckan med att få barn, vänder jag mig nu till er för en liten fråga:
Man har ju  gång på gång fått höra att man ärver sin mammas graviditet.
Har detta stämt för er?


Till en början kan jag säga att jag mådde jätte illa några veckor och illamåendet höll i sig till ca v 15-16.
Min mamma mådde inte illa alls!
Om själva förlossningen skulle stämma, hade det betytt att jag isåfall kommer få gå över 2 veckor, bli igångsatt, men sen bokstavligt talat nästan skjuta ut bebisen. ( det tog allt som allt ca 1,5h för min mamma med mig )


Mamma på min bf ( 20 januari 1985 )

Är detta jag om 21 veckor????


Kommentarer
Postat av: Mamma

men Tina, man sätter inte bara in bilder på andra utan att fråga, speciellt inte om man är halvnaken

2011-02-19 @ 17:25:27
Postat av: Catrin

Haha... Tina Mamma ja det va lite halvfräckt, ;) men vilken mage ser jobbigt ut för ryggen! :( Phuuu....



Tina: jag vet att min syster sa att hon hade ungefär samma förlossning som när mamma fick henne.

Sen har jag hört att har bebisen mycket hår så kan man må illa längre, vet dock inte om det stämmer bara nåt jag hört!



Kram

2011-02-20 @ 11:37:04
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har haft likadana graviditeter som min mamma då man har mått skit rent ut sagt men min syster hade en kanon graviditet! Så det är nog väldigt individuellt. Det är nog som dom säger : den ena graviditeten är inte den andra lik.



Hoppas ni haft det mysigt på bion idag!

2011-02-20 @ 19:08:56
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej hej!!

Jag vill börja med att säga att jag bara tycker det är roligt att du skriver om magar, bebisar o sånt! :) Men kan ju bero på att man själv är mamma!!

Min graviditet var helt underbar fram till de sista 10 veckorna då fogarna sa STOPP! Inget funderade och blev sängliggande vissa dagar. Mamma mådde illa vilket inte jag gjorde, mamma mådde bra i slutet, vilket inte jag gjorde! Men våra förlossningar var detsamma! (inte när hon fick mig men med hennes första då det blev snitt och efter den förlossningen fick hon planerade snitt med de andra barnen) Jag kämpade på i 2dygn hemma och 35 timmar på BB innan Loke kom ut genom ett akut snitt! Men allt blev bra och ut kom han ju :) Han hade bara en väldigt envis mamma!



Kram på dig

2011-02-20 @ 20:57:44
URL: http://www.lokesfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0