Jag saknar min familj.....

Sedan jag själv blivit mamma har jag bara mer och mer insett hur mycket jag saknar min familj.
Jag saknar inte Skåne och jag saknar inte Helsingborg, men jag saknar  människorna där.

Jag hör och läser hela tiden om hur min syster åker till min mamma på middag eller min  pappa som kommer till henne på spontanfika.
En stolt mormor som berättar om Lukas nya påhitt och bus och 2 systrar som umgås.

Men jag är inte där......

Jag blir ledsen av tanken att inte bara kunna "komma över" en snabbis när jag har tråkigt, inte vara med på söndagsmiddagarna och sommarens alla grillningar, inte hälsa på för att jag råkar vara i närheten.

Men framför allt blir jag ledsen för Olivias skull.

Hon kommer kanske aldrig att få chansen att åka ensam till sin mormor, morfar eller kusin för en kul kväll och övernattning.
Det kommer alltid att bli en massa planering, och hur mysig det än blir med en hel weekend tillsammans, så är det inte samma sak som alla små och spontana träffar.


Jag saknar er!!


Kommentarer
Postat av: Kikki

Vi saknar er!!

2011-08-26 @ 23:45:07
Postat av: Catrin

Jag kan förstå dina känslor och tankar, själv skulle jag aldrig klara att ha min familj långt ifrån mej. Dom betyder för mycket. Men du har ju en till du älskar och han vill kanske inte bo långt ifrån sin familj. Sånt kan vara tufft! Kram

2011-08-27 @ 00:13:17
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Majsan

Naaaw! Men Olivia har ju bäster å "nästan-kusin Liam" å "extramamma(som mamma kallar sej t dej) här. D e inte långt heller, så Kom När ni vill ! Å vi kommer ju emellanåt på besök t er, fastän vi inte får nån fika:)

2011-08-27 @ 08:01:34
Postat av: Mamma/Mormor

Vi saknar Er lika mycket, men Olivia kommer inte att sakna sin mormor, för hon får komma precis när hon vill, tar kanske några år innan hon kan åka själv till mormor med bussen eller tåget, annars kommer vi och hämtar henne, men jag vill även träffa min dotter, säå vi får göra det bästa av situationen, avståndet skall inte skilja oss åt, har det ju inte gjort innan... Älskar er jättemycket, och vi ses ju snart Kram till Er alla 3.

2011-08-27 @ 09:22:52
Postat av: Syster/moster Stella

Söta lillasyster <3 Förstår precis vad du menar <3 Önskar så att ni bodde lite närmre, även om ni inte bor särskilt långt bort egentligen ;) Men det är ju som du säger, allt det spontana måste planeras... Hoppas att ni kommer ner snart <3 Puss

2011-08-30 @ 22:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0