Val....

Det finns bra val. Det finns dåliga val. Det finns smarta val. Det finns dumma val.....
Mitt val är nog alla 3!
När jag fick erbjudandet om deltidsjobbet i Göteborg fick jag välja mellan att ta det och få betydligt sämre lön eller tacka nej och bli kvar i Helsingborg.
Jag funderade och kom fram till den "smarta" ideen om att ta det , men behålla varannan helg i skåne.
På så sätt kunde jag flytta upp och inte förlora så mycket pengar.
Efter den första omgången av mitt "distansjobb" har jag redan tröttnat och jag börjar inse att min "smarta" ideé, kanske inte är så väldigt smart trots allt.
Att först jobba 8h på fredagen, sätta sig på ett tåg i 2,5h och sen inte vara framme förrän strax innan 22.00-tiden, för att sen gå upp och jobba till 17 på lördagen, komma "hem" och fortsätta "jobba" till 21.00,sova, jobba till 17 på söndagen och  sen sitta 3h på en buss tillbaka till Göteborg. För att toppa det  stod det även ytterligare 8h jobb på måndagen på schemat.....
Det är inte direkt så jag önskar att spendera mina helger!




Men jag ångrar inte mitt val. Jag är överlycklig över att äntligen fått komma upp till Göteborg igen. Att slippa vara ensam, att slippa saknaden, att få gå och lägga mig och vakna upp tillsammans med den jag älskar. ( trots att jag mestadels spenderar mina nätter på soffan )

Jag ska nog kunna stå ut ett tag till
( speciellt eftersom jag redan nu ser ljuset ur tunneln och det finns hopp om förökade arbetstimmar i Göteborg )


Idag är jag iallafall ledig och då ska jag
tvätta
städa
handla
laga mat
klippa
träna
Och självklart avsluta vi kvällen med Desperate Housewives




Kommentarer
Postat av: Kikki

oftast är det värt det och det kommer lösa sig i slutändan! Nästa helg du kommer ner får du ju träffa mig :)

2010-10-26 @ 15:41:09
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Mamma

och så får du träffa mig......

2010-10-26 @ 16:25:29
Postat av: Pappa

2010-10-26 @ 18:47:00
Postat av: Pappa

Välkommen till verkligheten. Ses nästa helg. Glöm inte ta med dig Patrik. Kram pappa

2010-10-26 @ 18:50:41
Postat av: Mikalstella

Great site, keep up the great work

2011-03-08 @ 10:54:48
URL: http://mikalstella.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0