Jag sprang ifrån godispåsen

Ja, bokstavligt talat!

Va inne på konsum nyss och fick då än en gång för mig att jag visst kan ha en godisskål hemma utan att äta upp allt själv på en gång.

Men som tur va kom jag till insikt med sanningen och beslutade mig för att snabbt ställa ifrån mig min välfyllda, goda underbara godispåse och springa till kassan.

Och nu sitter jag här,UTAN godis, lite småledsen för att det faktiskt hade varit gott med några bitar,men ändå stolt över mitt förnuftiga beslut.

och skulle jag  nu blir sugen på något att tugga på (igen ) kan jag ju alltid gå ut i köket och hämta min goda, välfyllda ( numera halvfulla ) underbara nötpåse istället ( där va jag tydligen inte lika insiktsfull )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0