I´m feeling fruity

Jag verkar vara expert på att hitta vissa saker som jag först blir besatt av och som sen försvinner så jag drabbas av halvt panik!
Det började med mina GI-knäcke som jag tuggade till max för  2 år sedan. När jag sen flyttade ner till Helsingborg igen dröjde det några månader innan jag hittade någon butik som sålde det där nere. Men innan dess hade ju abstinensen och paniken redan infunnit sig.
Näst på tur var mina älskade jordgubbar. ( Jag äter ju visserligen jordgubbar nästan året runt, men efter denna sommaren sa jag att jag skulle sluta när säsongen va över.)
Säsongen är nu över sen några veckor och jag har, förutom vid något enstaka tillfälle fått klara mig utan dem.
Vilket då leder mig till min senaste besatthet:
Granny smith äpple!
och nu tänker ni säkert, "men herregud, dem finns ju överallt, alltid!"
och visst det gör dem, men inte just mina favoriter.
Jag vill ha dem som är stora, gröna, glansiga, sura och saftiga! Inte de små, matta, mjöliga och äckliga.
Efter att ha sökt igenom varenda mat och frukt affär i hela Helsingborg, kunde jag bara konstatera att dem finns tydligen bara i 2 butiker i Göteborg, men nu är dem slut även där!
Hjälp!



idag köpte jag de 2 sista och tillsammans med banan, päron, jordgubbar ( utländska, som jag hittade väldigt billigt ) och färska hallon, bjöd jag mig själv på en underbar fruktsallad till lunch.


Efter det bjöd jag mig på en skön joggingrunda under tiden som tvätten torkar ( tack vare min smarta pojkvän som inte kan hålla rätt på sina tvättider, åkte jag på att tvätta till honom idag )


Min kusin är också uppe i Göteborg nu så jag tänkte passa på att träffa henne en liten stund innan älsklingen slutar jobbet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0