Det som göms i snö, kommer fram i tö....eller något sånt..

Jag  har ju min lilla röda laptop och mitt mobila bredband. Skitbra och väldigt praktiskt när jag åker tåg o.s.v.Denna vistelsen va det inga undantag utan datorn var nerpackad i resväskan och "dongeln" låg säkert förvarad i handväskan.....eller så trodde iallafall jag....

När jag fick min nya mobil av Patrik, insisterade han på att jag behövde ett plastskydd med evighetsgaranti.
Varför det tänkte jag? Nu överdriver han ju allt lite! Jag som är så försiktig med mina saker!

Nu förstår jag nog han ändå!

Det senaste året har en kamera slutat fungera, jag har tappat en mobil i marken när jag cyklad, blivit av med en mobil när jag varit ute och promenerat och Nu...

har jag även lyckats tappa "dongeln"

Efter att ha letat frenetiskt i alla väskor och fack i söndags och även ringt till restaurangen vi va och åt på va det bara att konstatera att den va borta!
Eftersom min mamma står på abonemanget, fick jag ringa henne och be henna ringa Tele2 och spärra det och fixa ett nytt. Kostar väl någon 100-lapp tänkte jag.
Det kostade 1500kr för ett nytt modem!

Tillslut lyckades hon slippa kostnaden genom att förlänga abonnemanget. Jag fick mig ett liten "utskällning" och örondragning, sen va det färdigt!
Trodde jag!

Igår kväll när vi höll på och laga mat öppnar jag kökslådan för att ta fram en kniv, och vad hittar jag inte där? I besticklådan? Om inte självaste dongeln!!!??


Så det va bara att ringa upp mamma igen och säga att klantungen hittat internet.
Mest pinsamt va det nog för mamma, som tvingades förklara för Tele2 att dongeln inte längre va borta, utan han hade åter igen hittat hem!

Slutet gott, allting gott!


Kommentarer
Postat av: Kikki

tina tina tina.......

i besticklådan????????????

2010-08-10 @ 10:26:05
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0