Den eviga vikthetsen

Jag har hållit på och bantat ända sen jag flyttade ner till Helsingborg igen. Vilket va dec-08.
Resultatet har hela tiden legat på 1-2kg viktnedgång.
Betyder det på:
  • att jag har fel taktik eller diet?
  • att jag har extremt dålig självdisiplin?
  • eller att jag helt enkelt inte har något att "banta bort"?
Jag önskar att jag kunde säga att det va det sista, men tyvärr måste jag erkänna att det nog beror på självdisiplinen.
Träningen går bra och ibland t.o.m mer än väl. jag promenerar, joggar och tränar på gym.
Maten är jag också ganska duktig med. Jag äter regelbundet, 3ggr per dag. Jag har inga som hellst problem med att be om extra grönsaker istället för pommes och jag känner inte att jag behöver pasta, ris, potatis eller feta såser för att vara nöjd. ( dock kan det ibland slinka ner någon brödbit eller potatisklyfta när man är ute och äter )
Så vart ligger då problemet? Varför står vikten stilla?
Jo, jag älskar nämligen att tugga eller ha något i munnen hela tiden!
mellan måltiderna, på buss och tågresorna, när det är lugnt på jobbet, innan jag ska hoppa in i duschen, på nätterna när jag inte kan sova och speciellt på kvällarna, i soffan framför tv.n.
Det kan handla om allt mellan, knäckebröd, nötter, tomater, läkerol, choklad, musli m.m
Detta är mitt problem och varje dag är det en kamp mot tuggandet!
Att sluta är lättare sagt än gjort, och eftersom det från början va ett beteende som jag bytte in mot att sluta röka, kan man se det som många år av inbiten vana.


Tips och ideér är dock alltid välkomna!




Kommentarer
Postat av: Catoamal

Nice site, Keep it up

2011-05-10 @ 22:13:19
URL: http://catoamal.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0