varför ändra på ett fungerande koncept

Jag jobbar varje torsdag, men varannan torsdag åker jag till Göteborg efter jobbet. För att vinna lite tid brukar jag hoppa över lunchen den dagen och gå en timme tidigare istället (kl17.00), På så sätt hinner jag med ett tidigare tåg och slipper komma upp så sent.
Detta har jag gjort de senaste månaderna och har klart och tydligt skrivit att jag ska till Göteborg, så alla andra vet om det.
Men idag när jag öpnnade salongen och satte på datorn stod där en anteckning till mig från minichefen.
"Du får lov att gå 30min tidigare p.g.a nerkortad lunch men inte 1h när vi har att göra"
Och sen va där inbokat en klippning kl 17.00
Sen upptäckte jag att jag råkat glömma ( vilket aldirg har hänt förrut ) att stryka min 30min lunch, vilket då självklart gav henne anledning att neka mig.
Men då kommer vi då till det som JAG blir så irriterad över.
Eftersom jag sedan länge skrivit att jag ska till Göteborg,jag brukar alltid stryka lunchen och gå tidigare, hon vet att jag tar tåget och det måste bokas i förväg, kunde hon då inte ha meddelat mig lite tidigare att jag inte fick gå tidigare? Då hade jag ju enkelt kunnat rätta till mitt misstag med lunchen och problemet varit löst.
eller i värsta fall så hade jag kunnat boka ett senare tåg.
Nej,nu stod jag istället där med en tågresa ( på nästan 300kr som inte går att boka om) som avgår 17.53, en DAMKLIPPNING ( som säkert har långt tjockt hår ) kl 17.00, och en bussresa från jobbet-stan som tar 25min ( avgår 17.40 )
Det går ju som sagt INTE ihop!
och för att göra det hela värre är det påsk och säkert väldigt ont om platser kvar på senare tåg.
Men för en gång skull hade jag turen på MIN sida!
Kunden va tidig, hade kort tunnt hår så vi va klara redan 17.15. Snälla Madde kom och hämtade mig med bilen och skjutsade mig in.
Så nu sitter jag mot alla odds på tåget påväg till Göteborg!!
Helgen är räddad trots allt!
Puuuh!







Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken tur att du hann med tåget!

2010-04-01 @ 19:53:31
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: Kikki

Vilken tur i oturen!! Hoppas i får en mysig helg!!Glad Påsk på er!

2010-04-01 @ 20:53:50
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Catrin

Tråkigt att det finns sånna människor som ska förstöra för andra. Men de va bra att du hann i alla fall! Där kan minichefen se att det inte lönar sej att vara dum! :) Hoppas du får en jätte mysig påsk i GBG!

2010-04-01 @ 22:20:48
URL: http://cathe.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken tur du hann med tåget. Glad påsk

2010-04-02 @ 08:25:58
URL: http://wilma07.blogg.se/
Postat av: Lina

Glad Påsk Tina!

2010-04-02 @ 22:24:17
URL: http://moa.clippern.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0