Det bor en feeder i mig

Jag vet inte om det beror på att min egna viktminskning går så horribelt dåligt och att jag ständigt är avundsjuk på alla andra snygga, smala och vältränade människor och därmed vill se dem tjocka till sig, eller om det bara beror på att jag älskar att baka och laga mat.
  • Men jag är en sån person som inte kan äta godis om inte de andra i sällskapet också gör det. Ibland gör jag allt för att intala dem att dem nog trots allt är sugna.
  • Lagar jag mat blir jag överlycklig om dem tar 1 eller 2 portioner extra eller varför inte som Patrik ibland gör. Alltihopa!
(dock gnäller jag sen på honom om att han måste röra på sig lite och inte äta tills han mår illa :) )

  • Jag har ofta med mig godis eller kakpresenter till folk, och ställer mer än gärna upp på att ställa mig i bak-köket när jag kommer hem till andra.
( jag äter dock sällan något av det själv)
Jag blir helt enkelt jätteglad av att se människor njuta av det jag "tillverkat".



I lördags bjöd jag på biffgryta, ikväll blir det paj.
( efter att jag testat på det för första gången sist jag va här, fick jag igår önskemål om att göra just det igen. Och "feeder" som jag är, är det väl självklart att hemmafru-Tina gör det!)



Annars bjuder dagen på:

morgonpromenad
film ( "it´s complicated" )
eftermiddagspromenad
städning ( hemmafrun är igång igen )
vila ( om jag mot förmodan efter nattens sömnbrist ( 03.30-08.15) skulle vara trött )
Middagslagning
Hoppas ni får en trevlig start på veckan!
Thingeling







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0