bakdag

Alla som känner mig vet att jag mer än gärna och ofta bakar. Alltid när jag kommer och hälsar på majsan tvingar hon mig baka något. Och det gör jag ju så gärna. Men nu va det ett tag sen så idag blev jag sugen igen.
Ska ner till Kikki sen och sova hos henne i natt. Och innan tog jag alltid med mig godis elelr kakor när jag kom till henne. Nu har även hon slutat att äta godis på vardagarna, så att dyka upp med 1kg godis kanske är lite grymt. Vad hon därför får lov att äta är kakor och glass, så då får det bli en liten kaka som följer med idag=)

Började med att göra lite brownies.


I ugnen.



Klara!


Blev tyvärr inte så nöjd med dem så jag beslutade mig för att även göra en bärpaj:


Hallon-björnbär-jordgubbar



Färdiggräddad och redo att ätas.

Nu återstår bara att se om jag lyckas transportera dem på tåget utan att förstöra dem.

Ska skynda mig in i duschen nu innan det är dags att köra och hämta kärleksparet från sin semester.

have a nice day


Kommentarer
Postat av: Kikki

Mums, det piggar upp min dag ska du veta härliga syster!!

2009-09-08 @ 14:59:43
Postat av: Emma

Ser gott ut =) FÖR gott!

2009-09-08 @ 15:17:59
URL: http://ekjensen.blogg.se/
Postat av: pappa

Tänk inte på mig, jag äter också paj, bara du bakar den.

2009-09-10 @ 02:55:40
Postat av: tina

Jag lovar att baka till dig nästa gång, pappa!

2009-09-10 @ 12:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0