Otroligt trött på sömnbrist

Berättade ju för någon vecka sedan att jag sov så gott en natt och att jag hoppades på att den dåliga trenden med att inte kunna sova hade vänt.
MEN, jag tog så klart ut glädjen i förskott, för förrutom måndag och tisdag natt denna veckan( vilket antagligen mer beror på total utmattning av allt renoveringsjobb) har jag igen sovit dåligt.
Inatt va det rent utav katastrof, Känns inte som jag fått sova "ordentligt" en endaste timme, utan bara lite halvt och sen vaknat 1 gång i timmen.

Nu är klockan 07.00 och jag ger upp! Hörde precis mammas väckarklocka också, så då kan man gå ut och prata lite med henne.

Är det någon som har några bra tips eller "hjälpmedel" för att få lite sömn????

Jag är så otroligt trött på detta nu.!!

Att sova ska komma naturligt. Det är varje människas rättighet.
Det är inget man ska behöva kämpa för att genomföra....




 


Kommentarer
Postat av: Kikki

tur du ska till oss på tisdag så du kan få sova ordentligt!!

2009-10-09 @ 09:21:18
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Alex

Tinis...googla lite om akupunktur, tror att det brukar användas mot bl.a sömnbesvär. Vet inte om det har bevisade effekter, men det kan ju vara värt att testa kanske..om du inte är nålrädd vill säga =) puss!

2009-10-09 @ 17:19:55
Postat av: tina

Alex: tack för tipset, jag ska kolla upp det. Är ju nålrädd, men jag har gått på akupunktur förr så det klarar jag. =)

2009-10-09 @ 21:12:22
Postat av: pappa

prova med spikmatta, funkar jättebra för mig, somnar t.o.m. på den.

Kram Pappa

2009-10-14 @ 09:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0