Dagens ungdom

...eller snarare barndom.
Promenerade hem innan då jag möttes av 2 tjejer i 10års åldern. Dem va väl antagligen påväg hem från skolan och just när dem skulle skiljas åt sa den ena flickan till den andra:
Vad ska du säga om hon ringer?

Och den andra tjejen svarade:

jag ska be henne suga kuk

Det är ju ganska tragiskt att höra så unga personer prata på det sättet.
Jag va ju själv i den åldern för inte allt för länge sedan och inte kommer jag ihåg att vi pratade så. Eller?

Vem ska man egentligen skylla på?
Media, föräldrar, syskon?

Fortsätter det i denna farten kommer det väl snart att vara de första orden ur våra barns munnar.
Trist!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0