Blommornas nya vän

Jag kan erkänna att jag och blommor har aldrig varit en bra kombination. De få jag lyckats ha, har jag ändå bara "dödat" innan dem ens börjat känna sig till rätta.
Så fram tills nu har jag bara struntat i att köpa några blommor över huvudtaget.
Men nu gav jag mig fan på att jag också ville ha det lite grönt och fint.
Så igår drog jag med blomexperten ( mamma ) ut till plantagen för att hitta några snygga lättskötta och näst in till odödliga växter.
Det blev dessa 4 fina.

   

Kan verkligen rekomendera plantagen. massor av blommor och enligt mig billiga. Alla dess + de 2 vita krukorna kostade 270kr.
Sen att dem hade informationsskyltar till varje växt om hur man skulle sköta dem och var dem tyckte om att stå, gör ju det enkelt att hitta rätt, även för en okunnig blomvän-wannabe som jag.


I eftermiddag kommer Jenny och mina favorit tvillingar och hälsar på, och ikväll kommer syster hit för idol-myskväll.
Trevlig fredag på er.

Tudeloo





By the way: Jag hittade mina knäckebröd idag. Jag är lycklig igen:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0