nattliga aktiviteter

Varför sova om nätterna?
Det är väl verkligen till att bara slänga bort värdefull tid!?

Tycker jag såhär egentligen?

Verkligen inte! men man måste ju tänka positivt när kroppen vägrar sova.

Kände mig astrött hela dagen igår och strax efetr 22.00 gick jag och lade mig. Vaknade sen av mig själv ganska pigg och tänkte att det va en något för tidig morgon. Vände på mig för att kolla om det va lika bra att gå upp eller om man skulle ligga kvar en stund till.

Klockan visade 00.25!!

Bara att somna om ju, men det va lättare sagt än gjort och efter att ha vänt och vridit mig en stund, gick jag ut och la mig på soffan med tv istället. Efter vad som kändes som en evighet av försök till att somna, gav jag upp och gick upp.
Vad ska man hitta på nu då, tänkt ejag när jag kom på den brillianta ideén att baka. Hann aldrig med att baka den där kladdkakan idag, så nu sitter jag här 04.34 och väntar på att kakan ska bli klar.



sockerfri Kladdkaka utan mjöl

250g mörk choklad
250g margarin (lätt )
2dl sötningsmedel

1krm salt
4ägg
1dl starkt kaffe

Smält chokladen över vattenbad tillsammans med kaffet. När allt är smällt, häll i margarin, salt och socker och rör om. Ta av och vispa försiktigt ner äggen.

Häll i en smörjd form ( gärna avtagbara kanter )

Ugn: 175 grader, nedre delen
Tid: 40-50 min

så vad ska man hitta på när den är klar då?

Sova?
Meditera?
Räkna matte?

Blir så trött på detta sömnskitet

p.s nu när jag har en massa kakor och (av någon anledning ) choklad hemma, får det komma lite besök som kan äta upp det. Jag bantar ju! =



uppdatering 05.00
Kakan smakade skit, så testa inte den!!!!


Kommentarer
Postat av: Kikki

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAA

2009-11-04 @ 09:57:47
URL: http://theotilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0