Solig dag, men tråkigt avsked...

Idag har jag spenderat största delen av dagen ute i solen. Träffade Alex nere i stan och tillsammans la vi oss i parken en stund. Solen stekte på och det va verkligen varmt.
           
 Det va meninge att man
skulle se dem mysiga "hängstolarna"
i träden, men mina fotokunskaper
verkar inte vara dem bästa.

Efter ett tag blev vi lite rastlösa och svettiga så vi bestämde oss för att ta en promenad istället. Jag passade självklart på att gå in om ostbutiken och köpa min älsklingsknäckebröd=) Lovely!

Sen kände Alex för att svalka fötterna, så vi styrde ner till Norra hamnen och satte oss och njöt av utsikten över vattnet och alla båtarna. Norra hamnen är verkligen mysigt på sommaren.

      

Vattnet va väldigt kallt så det blev bara ett snabbt fotdopp för Alex. Jag avstod. Där va även fullt med maneter, både vanliga och brännmaneter. Jag och Alex började fundera på om brännmaneterna va dumma även mot dem vanliga maneterna??!!
Halv 2 va det redan dags för Alex att åka och jobba sista passet innan hon överger Helsingborg, så då började jag fundera över vad jag skulle hitta på resten av dagen. Jag behövde dock inte fundera länge, för precis när jag följde Alex till tåget ringde pappa och sa att han skulle köra hem från Hbg och frågade om jag ville med ut. Visst sa jag och därmed va mina funderingar lösta.

Ute i Bjuv va det full rulle på pappa som vanligt
Staketet skulle oljas in
Gräset klippas
rabatterna ansas
m.m

Så under tiden satte jag söta Albert i sin sele och tog han med ut i solen. Han har nog ärv lite av morbror Theos lövjagande, så han höll sig sysselsatt i blåsten. Även lite gräs och en och annan pappa långben åkte ner i magen.


Sen kom Nettan hem och vi begav oss på en liten motionsrunda innan det bjöds på grillat. MUMS!!!
Nu är jag hemma igen och jag hade tänkt krypa ner i sängen och hoppas på en god natts sömn inatt.
Håll tummarna!

Sweet dreams

Kommentarer
Postat av: Kikki

söta söta abbe :)

Vad är det för utbildning alex ska gå?

När cyklar du ner till mig :)

2009-08-21 @ 08:58:12
URL: http://theotilda.blogg.se/
Postat av: Catrin

Va fina han är lilla kissen! Kul att du oxå har blogg, mer att läsa! :)

2009-08-21 @ 13:35:23
URL: http://cathe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0